Na een paar jaar bikkelen door de onzekerheid door de pandemie, voelde 2022 als een verademing. RICK mocht – met uitzondering van de eerste paar weken van het jaar – volledig open.

“We gingen vol gas, wat hadden we weer zin in alle activiteiten. Niet alleen onze medewerkers, maar ook onze klanten stonden weer te popelen om aan de slag te kunnen gaan”, licht Marc Sijmkens toe. De interesse in cursussen en projecten was groot. Veel activiteiten vanuit 2021 werden ingehaald. Daarnaast draaide RICK de reguliere werkzaamheden. “Maar partners wisten ons ook weer te vinden. Eerdere kennismakingen kregen in 2022 een verdieping. Zo gaven we (nieuwe) samenwerkingen en initiatieven verder vorm, onder andere in het sociale domein.”

Het positieve resultaat van 2022 heeft betrekking op 1) € 150.000 voor coronacompensatiegelden vanuit het Rijk 2) € 117.000 aan reserves bedoeld voor bestemmingsfondsen.

De solvabiliteit van RICK, uitgedrukt in het percentage van de algemene reserves, bestemmingsreserves en bestemmingsfondsen gedeeld door het balanstotaal, bedraagt per 31 december 2022 30,5% (in 2021 was dit 20,5%).